Unde şi cum învaţă 70.647 copii cu dizabilități?

Scopul coferinței a fost acela de a trage un semnal de alarmă cu privire la rata alarmantă de copii cu dizabilități neșcolarizați și de a prezenta în mod real și obiectiv propunerile de modificare a cadrului legal privind educația acestor copii, așa cum se regăsesc în proiectul de lege privind drepturile copiilor cu dizabilități, aflat în progedură legislativă la Sentaul României – http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=14080.

Astfel, potrivit datelor oficiale, în România sunt înregistrați 70.647 copii cu dizabilități. Conform acelorași date, 31.132 sunt neșcolarizați, iar restul urmează programele educaționale ale școlilor speciale, de masă sau alte forme de învățământ. În 18 decembrie 2013, în „Studiul tematic al ONU privind dreptul la educaţie al persoanelor cu dizabilităţi” guvernul român arăta că sunt 5.191 de copii cu dizabilităţi care nu beneficiază de măsuri de suport educaţional şi că în România avem1310,5 profesori de sprijin.

Descarcă comunicat de presă:

Bucuresti, 14 mai 2014. Miercuri, 14 mai 2014, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) și Centrul de Resurse Juridice (CRJ) au organizat conferința ”Unde și cum învață 70.647 copii cu dizabilități? De ce 31.132 nu sunt incluşi în nicio şcoală?”