Obiectivul general
Proiectul PAYBACK va dezvolta și va testa în Statele Membre selectate un sistem inovativ de management de date pentru bunurile sechestrate. Sistemul PAYBACK este un instrument software scalabil – transferabil în diferite contexte naționale ale UE – pentru colectarea, gestionarea și analiza automată a datelor privind bunurile sechestrate.
Obiective specifice:
- Identificarea bazelor de date şi a sistemelor de management de date (DMS) existente în U.E. pentru bunurile sechestrate şi identificarea punctelor tari şi slabe;
- Înţelegerea nevoilor părţilor interesate din U.E. cu privire la managementul bunurilor sechestrate;
- Dezvoltarea prototipului sistemului DMS inovativ privind bunurile sechestrate;
- Testarea pilot a prototipului PAYBACK DMS în statele selectate şi îmbunătăţirea sa;
- Diseminarea rezultatelor proiectului.
Rezultate aşteptate
- raport comparativ privind bazele de date natonale şi sistemele de management de date privind bunurile sechestrate;
- raport privind aşteptările părţilor interesate cu privire la mangamentul bunurilor sechestrate;
- prelegeri universitare şi prezentări la conferințe naționale / internaționale relevante;
- prototipul Payback DMS;
- manual de utilizare pentru prototipul Payback DMS;
- ghid privind transferabilitatea prototipului Payback DMS;
- raport privind aplicarea pilor la prototipului Payback DMS.
Coordonatorul proiectului
- Universitatea din Trento (UNITRENTO)
Co-beneficiari
- Centrul pentru Studierea Democraţiei (CSD), Bulgaria;
- Institutul Naţional de Studii Avansate în domeniul securităţii şi justiţiei (INHESJ), Franţa;
- Centrul de Resurse Juridice (CRJ), Romania;
- Consiliul Național al administratorilor judiciari și al experților contabili (CNDCEC), Italia.
Partneri asociaţi:
- Agenția de gestionare și recuperare a bunurilor sechestrate și confiscate, AGRASC (Franţa);
- Biroul bunurilor provenite din infracţiuni, CAB (Irland);
- Comisia pentru confiscarea averii nejustificate, CIAF (Bulgaria);
- Oficiul central pentru sechestru şi confiscare, COSC (Belgia);
- Secţia de management a bunurilor, Ministerul de Interne (Cehia);
- Tribunalul din Roma (Iltalia).
Perioada de implementare a proiectului: 15.01.2016-15.07.2018 (30 luni)
Finanțator: Comisia Europeană, Directoratul General Migraţie şi Afaceri Interne
Buget total eligibil CRJ: 70,262.62 (contribuţia Uniunii Europene: 63,210.66 Euro)