Articole publicate în cadrul proiectului „Educația fără discriminare e și treaba mea”

În cadrul proiectului Educația fără discriminare e și treaba mea, ne-am propus ca site-ul proiectului să devină o platformă de comunicare pentru vocile tuturor celor interesați de proiect. Astfel am invitat profesori, membri de ONG-uri, doctori, părinți, educatori ș.a.m.d. să se exprime sub forma unui articol de opinie cu privire la educație și copiii din grupuri vulnerabile și/sau nondiscriminare.

Acestea sunt materialele lor:

#laliceu: Elev LGBT în România, o misiune imposibilă?

de Irina Costache
Acum un an am început să lucrăm la o cercetare aproape imposibilă, încercând să aflăm cum trăiesc elevii LGBT în liceele din România. Mulți profesioniști din educație ne-au spus că astfel de elevi pur și simplu nu… Citește mai departe

 

Școala și educația despre drepturi

de Camelia Proca
În 1995, anul în care am fost elevă în schimb de experienţă în Statele Unite, cartea laureatului Pemiului Nobel pentru Pace, Elie Wiesel, „Noapte” a fost prima lectură obligatorie la ora de engleză la clasa a X-a, cu trimitere la bibliotecă pentru a cerceta și alte scrieri despre… Citește mai departe

 

Avem nevoie de o literatură care să promoveze diversitatea și drepturile copiilor

de Gabriela Nenciu
Pe o plajă de pe tărâmul poveștilor lui Dr. Seuss trăiesc niște curioase creaturi, numite Sneetches. Mai bine zis doar locuiesc alături, pentru că de fapt nu trăiesc împreună. Motivul?… Citește mai departe

 

Școala ca o insulă

de Mihaela Manole
În privința asigurării dreptului la educație, școala și părinții sunt cei asupra cărora se îndreaptă toate așteptările. Lucrurile doar par clare, căci la o privire mai atentă, vedem că unitățile școlare sunt departe de a avea suficiente resurse și instrumente pentru a asigura copiilor vulnerabili dreptul la educație de calitate… Citește mai departe

 

 

Sclavia romilor: este timpul pentru reparații

de Margareta Matache și Jacqueline Bhabha
Adoptarea de măsuri reparatorii pentru injustițiile istorice apare din ce în ce mai des în dezbaterea publică globală. Este timpul să includem romii în discuție… Citește mai departe

 

Citim, învățăm, creștem egali

de Gabriela Nenciu

Sunt profesor de franceză de aproape 15 ani, timp în care am trecut de la adolescenții dintr-unul din cele mai bune licee din București, la elevii Institutului Francez din câteva țări, apoi la adolescenții dintr-o școală charter din Boston, iar mai recent la tinerii din 2 universități americane… Citește mai departe